poniedziałek, 27 czerwca 2016

#12 Anna Todd "After. Płomień pod moją skórą"


Książka Anny Todd została okrzyknięta największym fenomenem wydawniczym 2014 roku, z miliardem odsłon w serwisie wattpad. Zachęcona reklamą oraz pozytywnymi recenzjami, w końcu sięgnęłam po pierwszy tom serii.  Czy mnie również porwała fabuła książki, tak jak miliony czytelników? Przekonacie się o tym czytając recenzję.


W życiu Tessy możemy wyróżnić dwa etapy: przed poznaniem Hardina i  wszystko to co wydarzyło się po jego poznaniu. Tessa Young to osiemnastoletnia, inteligentna i nie co nieśmiała dziewczyna, pochodząca z bardzo konserwatywnej rodziny, gdzie liczy się tylko wygląd i dobre wykształcenie. Stale kontrolowana i krytykowana przez matkę powoli traci cierpliwość. Pójście na studia traktuje jako nowy start, ale również jako okazję do wyrwania się spod władzy swojej matki. Mimo to Tessa uznaje swoje życie za idealne, ma dobre stopnie, właśnie rozpoczyna studia na WCU oraz u swojego boku ma kochającego i przystojnego chłopaka, Noah. Jednak rozpoczynając studia nie spodziewa się, że jej dotąd ułożone i zaplanowane życie ulegnie diametralnej zmianie. Wszystko to za sprawą Hardina Scotta, aroganckiego, zbuntowanego i szalenie przystojnego studenta. Hardin jest całkowitym przeciwieństwem, Noah, wzbudza on w dziewczynie uczucia jakich do tej pory nie doświadczyła, zmienia ją w kłębek nerwów i rozpala z pożądania. Tessa, dziewczyna z dobrego domu i Hardin, wytatuowany, zbuntowany student, na pierwszy rzut oka wcale do siebie nie pasują. Stanowią dwa przeciwległe bieguny, są swoim całkowitym przeciwieństwem, jednak coś ciągnie ich do siebie. Kiedy wszystko zaczyna się pomiędzy zakochanymi układać, na jaw wychodzi pewien sekret, który stawia pod znakiem zapytania ich związek. 



"Miłość do Noah była wygodna i bezpieczna; zawsze panował spokój. Miłość do Hardina jest surowa i podniecająca; rozpala każdy mój nerw, nie mogę się nim nasycić."

Książka After. Płomień pod moją skórą jest pierwszym tomem serii erotycznej autorstwa Anny Todd. Znajdziemy tutaj zabawne dialogi, prostą fabułę, gorące sceny erotyczne i ciekawych, aczkolwiek denerwujących w pewnych momentach bohaterów. Tessa to uwielbiająca wszystko kontrolować, dziewczyna, która mimo swojej nieśmiałości okazała się być zadziorną i pyskatą osobą. Jej kłótnie z Hardinem to sceny  znacząco dominujące w książce, budujące jej fabułę, ale również rozśmieszające czytelnika. Hardin na pierwszy rzut oka wydaje się być wyluzowanym i pewnym siebie chłopakiem. Jednak pod fasadą niedostępności i buntu ukrywa traumatyczne przeżycia z dzieciństwa. Hardin wyzwala w Tessie to co w niej najgorsze, sprawia, że ogarniają ja sprzeczne emocje, jednak dziewczyna dzięki chłopakowi zaczyna odkrywać samą siebie. Dzięki niemu Tessa staje się prawdziwą sobą, a nie kobietą kreowaną przez swoją matkę. Z drugiej strony Tessa powoli przełamuje mur, którym otoczył się Hardin, sprawia, że w chłopaku budzą się uczucia jakich do tej pory nie odczuwał. Hardin przy Tessie staje się lepszą wersją samego siebie.
 

"Dlaczego nie potrafię trzymać się od niego z daleka? Wiem, że jest niebezpieczny i toksyczny. Nigdy nie byłam tak okrutna dla nikogo, jak jestem dla niego. Zasługuje na to, wiem, ale naprawdę nie lubię taka być."

Anna Todd stworzyła dobrą pod względem fabuły, bohaterów i dialogów powieść erotyczną, którą z przyjemnością się czyta. Chociaż cała seria porównywana jest do Greya, muszę przyznać, że tutaj książka E. L. James wypada słabo, jeżeli miałabym wskazać tą lepszą, to byłaby to ta autorstwa Todd. Istnieje wiele podobieństw pomiędzy książkami, jednak After pod każdym względem wydaje się być tą lepszą alternatywą. Akcja w książce pędzi, zmienia się ze strony na stronę i sprawia, że czytelnik nie jest znudzony, a nawet z zaciekawieniem pochłania kolejne wersy książki. Nagłe zwroty akcji przyprawiały mnie o szybsze bicie serca, autorka naszpikowała książkę zabawnymi dialogami i trzymającymi w napięciu momentami, podczas których czytelnik wstrzymuje powietrze. After przeczytałam jednym tchem i ją pokochałam. Autorka stanęła na wysokości zadania i stworzyła książkę, która pobudza wyobraźnię czytelnika i trzyma go w napięciu do samego końca. Podczas jej czytania nie było ani chwili bym czuła się znudzona. Sceny erotyczne w książce, mimo iż jest to literatura erotyczna, nie są przeważające, autorka bardziej skupiła się na budowaniu relacji pomiędzy bohaterami. 

Dawno nie czytałam książki z gatunku erotycznego, która by mnie tak całkowicie pochłonęła. After okazała się być idealną odskocznią od szarej rzeczywistości, lekturą lekką i przyjemną. Jeżeli jesteście fanami literatury erotycznej to jest to pozycja stworzona dla Was. A ja już z niecierpliwością czekam, by sięgnąć po kolejne tomy serii.


"Kocham go i nie mam wątpliwości, że on kocha mnie. Nawet jeśli nasz związek nie będzie trwał wiecznie, jeśli skończy się tym, że nigdy więcej się do siebie nie odezwiemy, zawsze będę wiedziała, że w tym momencie był dla mnie wszystkim."

Moja ocena: 5/6
Tytuł: "After. Płomień pod moją skórą" 
Autor: Anna Todd
Wydawnictwo: OMG Books

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz!
Zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...