środa, 6 lipca 2016

#15 Anna Todd "After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem"




Skrywane sekrety i kłamstwa potrafią ranić, a kiedy w końcu wychodzą na jaw często nie pozostawiają po sobie nic tylko ból. Jak poradzić sobie kiedy osoba, którą kochasz okazuje się być tą, przez którą cierpisz? Bohaterowie w  drugiej części serii After muszą zmierzyć się z przeszłością i zawalczyć o swoją przyszłość. Czy im się to uda?



Co w fabule piszczy?
Kiedy Tessa Young odkrywa prawdę, jaką ukrywał przed nią Hardin całe jej życie rozpada się na kawałki. Dziewczyna czuje się wykorzystana i zdradzona przez osobę, którą kochała oraz przez przyjaciół, którym ufała. Chcąc zapomnieć o wydarzeniach rozdzierających jej serce, Tessa rzuca się w wir pracy i studiów. Jednak jej myśli cały czas wracają do zielonookiego chłopaka z tatuażami. Nie potrafi i nie chce o nim zapomnieć, ale też nie jest w stanie mu wybaczyć. Hardin stara się ze wszystkich sił pokazać dziewczynie, że jego miłość jest szczera, a to co się wydarzyło nie ma żadnego wpływu na to co jest między nimi. Kiedy bohaterowie  zmuszeni są udawać szczęśliwą parę, staje się to dla nich okazją do naprawienia popełnionych błędów. Mimo łączącego ich silnego uczucia, miłości i pożądania, ich związek staje przed kolejną próbą. Czy tym razem uda się uratować ich miłość?

"On nie miał nic do stracenia, ale ja miałam. Pozwoliłam mu, żeby odebrał mi wszystko. Życie, zanim go poznałam, było takie proste i sprecyzowane. A teraz... po nim... jest po prostu... po wszystkim."

Moja opinia

Anna Todd po raz kolejny zafundowała czytelnikom rollercoaster emocji. Książka trzyma w napięciu od początku do końca, z drobnymi przerwami, gdzie czytelnik może nacieszyć się scenami pełnymi miłości pomiędzy Hardinem i Tess. Poza tymi drobnymi przystankami drugi tom After to ciągłe pasmo kłótni, kłamstw i tajemnic, które powoli, ale skutecznie niszczą związek bohaterów

Książka utrzymana jest nadal w takiej samej konwencji jak pierwszy tom. Autorka  zastosowała narrację dwutorową, z perspektywy Tess i Hardina. Rozdziały są raczej krótkie, a całość napisana jest prostym językiem. Nie zabrakło również w tym tomie pełnych namiętności scen pomiędzy bohaterami, które podnoszą ciśnienie i wywołują  rumieńce na policzkach. Widać znaczącą zmianę w bohaterach książki. Hardin stara się jak może by być tym jedynym i wymarzonym dla swojej Tess, jednak ciężko mu pozbyć się starych nawyków. Ukrywane przez niego sekrety nie ułatwiają mu tego zadania, a stają się kolejną przyczyną kłótni. A Tess... cóż. Bardzo, ale to bardzo ta postać denerwowała mnie w tej części. O ile współczułam jej i byłam całkowicie jej oddana w pierwszym tomie, tak w drugim niekoniecznie przekonała mnie do siebie. Pod koniec książki nie mogłam znieść rozdziałów pisanych z jej perspektywy. Tessa mimo niewątpliwego uroku, rosnącej pewności siebie, pozostaje nadal naiwną i lekkomyślną dziewczyną. Bohaterowie ciągle mają problemy z dogadaniem się, jedno małe nieporozumienie w ich umysłach wzrasta do niebotycznych rozmiarów wszczynając kolejną sprzeczkę. Według mnie After. Nie wiem kim bez ciebie jestem, jest bardziej mroczną częścią niż pierwszy tom. W bohaterach budzą się silne emocje, które popychają ich do robienia rzeczy, których czytelnik by się po nich nie spodziewał. Hardin i Tessa są zagubieni w swoim uczuciu, a jedyną znaną im formą walki ze sobą jest wzajemne zadawanie sobie ran emocjonalnych, które ich powoli wyniszczają. Muszę przyznać, że niezwykle ciężko czytało mi się sceny, w których po raz kolejny dochodziło do kłótni pomiędzy nimi. Atmosfera w książce od początku jest pełna napięcia, czytelnik nie jest pewien jak potoczą się losy bohaterów.

"(...) jesteś dla mnie wszystkim! Jesteś moim oddechem, moim bólem, moim sercem, moim życiem!"
 
Jednak mimo to nie potrafiłam oderwać się od lektury. Historia Tessy i Hardina po raz kolejny wciągnęła mnie całkowicie i nie chciała mnie wypuścić. Książka wywołuje w czytelniku sprzeczne emocje, trzyma w napięciu i nie pozwala się oderwać. Mimo, że kilka razy zdenerwowana przerywałam czytanie w połowie rozdziału, to po kilku minutach znowu brałam ją w swoje ręce. Nie mogłam powstrzymać się od dalszego czytania tej historii. Książkę polecam wszystkim wielbicielom literatury erotycznej, wasze oczekiwania powinny zostać zaspokojone. 

"(...) dla mnie jest ona albo nikt inny. Wiem o tym. Jest moim największym grzechem (...) i z radością zostanę za nią potępiony."

Moja ocena: 4,5/6
Tytuł: After. Nie wiem, kim bez ciebie jestem (tom II)
Autor: Anna Todd
Wydawnictwo: Między Słowami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz!
Zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...