poniedziałek, 14 listopada 2016

#49 C.J. Roberts "Dotyk Ciemności" (seria The Dark Duet)

Dotyk ciemności

"Ludzie często popełniali ten błąd. Wierzyli, że gdy świeci słońce, są bezpieczniejsi, bo potwory wychodzą tylko nocą. Jednak bezpieczeństwo – jak światło – to tylko fasada. Pod spodem cały świat skąpany jest w mroku."


Co w fabule piszczy?

Caleb człowiek o tragicznej przeszłości, która pozbawia go ludzkich odruchów, uprowadza osiemnastoletnią Livvie i szkoli ją na seksualną niewolnicę. Ma stac się narzędziem zemsty, która pozwoli Calebowi rozliczyć się z przeszłością. Mężczyzna rozpoczyna tresurę Livvie, a ona, wciągnięta w niebezpieczną grę, całkowicie podporządkowuje się swojemu oprawcy. Caleb nie przewidział jednak, że między nim a dziewczyną pojawi się uczucie. Czy jednak relacja zrodzona z przemocy ma szansę przetrwać?
(źródło - Wydawnictwo Czwarta Strona)

Moja opinia

„Dotyk Ciemności” jest pierwszym tomem serii The Dark Duet autorstwa C.J. Roberts. To właśnie seria autorki była moim pierwszym spotkaniem z gatunkiem Dark Erotic. Kiedy ponad rok temu książka trafiła w moje ręce zupełnie nie przewidywałam, że otrzymam tak wstrząsającą i wywołującą skrajne emocje, powieść od której nie będę potrafiła się oderwać. Przyzwyczajona do lekkiej tematyki romansów czy erotyków, spotkanie z twórczością C.J. Roberts było dla mnie niemałym szokiem. Jednak pomimo tego, to właśnie seria The Dark Duet stała się dla mnie jedną z lepszych trylogii erotycznych jakie miałam okazje przeczytać.


"Większość ludzi nie chce widzieć tego, co złe."


C.J. Roberts wprowadza czytelnika w bardzo mroczny świat, pełen przemocy, łamania granic, bólu i  wszechobecnego strachu. To właśnie z takim światem Livvie, główna bohaterka a zarazem narratorka, musi się zmierzyć. Jej oczami poznajemy całą historię, możemy dzielić z nią jej strach czy cierpienie, ale również obserwować dziwną nić porozumienia jaka nawiązuje się pomiędzy nią a porywaczem. Jesteśmy świadkiem przemiany dziewczyny, która z dnia na dzień staje się coraz silniejsza, pomimo tego, że coraz większą kontrolę nad jej życiem przejmuje Caleb. 

Livvie poznajemy jako osiemnastoletnią, wycofaną, nie lubiącą rzucać się w oczy nastolatkę. Dziewczyna nie ma łatwego życia, mieszkając w niebezpiecznej dzielnicy Los Angeles, wie, że lepiej pozostać niezauważoną. Kryjąc się za workowatymi ubraniami i spuszczając głowę idąc ulicą, ma nadzieję, że nikt nie zwróci na nią uwagi. Jednak to właśnie jej zachowanie, tak odmienne od rówieśników zwraca szczególną uwagę Caleba i przypieczętowuje jej los. Dziewczyna od pierwszej chwili go intryguje, a im dłużej jej się przygląda, tym bardziej jest nią zafascynowany. Caleb ma w swoim życiu tylko jeden cel, jest nim zemsta, a Livvie ma być w jego rękach narzędziem do osiągnięcia tego celu. Dorastając w świecie pełnym brutalności i przemocy, sam jest nią przesiąknięty do szpiku kości. Tak naprawdę postać Caleba jest bardziej złożona niż mi się na początku wydawało. Jego przeszłość odcisnęła trwały ślad na jego psychice, kształtując jego osobowość oraz to w jaki sposób postrzega otaczający go świat.  

"Nie istniały żadne słowa, nie istniałam ja, nie istniało to miejsce. Szaleństwo. Obudziłam się w pocie i strachu, a zobaczyłam tylko tę ciemność. Przerażenie, ból, głód, ten mężczyzna - wszystko to mnie pożerało. Chciałam, żeby wszystko się skończyło. (...) Kiedy straciłam swoje życie? Tamtego dnia na ulicy?"

„Dotyk Ciemności” to książka, która nie była łatwa w czytaniu. Wszechobecna przemoc nieraz wywoływała we mnie szok, przerażenie a nawet zdarzyło mi się płakać nad losem głównej bohaterki. W książce nie brakuje scen seksu, właściwie książka na tych scenach bazuje, jednak są to momenty pełne brutalności i przemocy tak odmienne od tych spotykanych w erotykach czy romansach. C.J. Roberts gra na emocjach czytelnika, wywołując skrajne reakcje i poruszając go do głębi. "Dotyk Ciemności" ukazuje najmroczniejsze zakamarki ludzkiej psychiki, perwersje, istotę relacji polegającej na uległości i dominacji oraz testuje granice pomiędzy nienawiścią a miłością.

Historia Livvie  pomimo że w całości jest fikcją literacką, to handel ludźmi jest rzeczywistym problemem współczesnego świata. Niemal codziennie dochodzi do porwań kobiet, dzieci czy nawet mężczyzn. Dlatego książka tak szokuje czytelnika i pozostaje w pamięci na długi czas.

Podsumowując, "Dotyk Ciemności" to książka zdecydowanie dla czytelników o mocnych nerwach. Nie znajdziecie tutaj ckliwych momentów i pełnych romantyczności gestów głównych bohaterów. Książka ma za zadanie szokować czytelnika, mieszać mu w głowie i wywoływać skrajne emocje. I to właśnie robi. "Dotyk Ciemności" to historia, od której nie będziecie się mogli oderwać, dopóki nie poznacie jej zakończenia. Polecam!

Moja ocena: 5,5/6
Tytuł: Dotyk Ciemności (seria The Dark Duet - tom I)
Autor: C.J. Roberts
Ilość stron: 328
Okładka: miękka
Wydawnictwo: Czwarta Strona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz!
Zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...