środa, 23 listopada 2016

#52 C.J. Roberts "Zapach Ciemności" (seria The Dark Duet)

Zapach ciemności

"Przede wszystkim nauczyłam się jednej rzeczy, której nauczyć powinien się każdy, kto chce przetrwać na tym świecie: jedyną osobą, na której naprawdę możesz polegać, jesteś ty sam."

  
 Co w fabule piszczy?
Jeżeli "Dotyk Ciemności" Cię zaskoczył to po lekturze "Zapachu Ciemności" będziesz porażona. Jeszcze nigdy miłość i przemoc nie były tak blisko... Oswobodzony z seksualnej niewoli przez pakistańskiego oficera, Caleb jest obciążony długiem, który można odkupić wyłącznie krwią. Droga będzie długa i pełna niepewności, lecz dla Caleba i Livvie wszystko zmierza ku końcowi. Czy Caleb wyrzeknie się ukochanej na rzecz zemsty? Jaka jest cena rozgrzeszenia?
(źródło - Wydawnictwo Czwarta Strona)
Moja opinia

„Zapach ciemności” jest drugą częścią serii The Dark Duet od C.J. Roberts osadzoną w gatunku Dark Erotic. W poprzedniej części poznaliśmy szokującą i przerażającą historię porwania Livvie, osiemnastoletniej dziewczyny, która rozpoczęła szkolenie na seksualną niewolnicę. Niestety jeżeli mieliście nadzieję, że w drugiej części los dziewczyny się polepszy, to muszę was rozczarować. Autorka postanawia jeszcze bardziej skomplikować życie głównej bohaterki wprowadzając do niego wiele niebezpieczeństw, niewiadomych, ale przede wszystkim rozbudzając w Livvie uczucia… do swojego porywacza. A jak przyznacie komplikuje to nieco całą sytuację. 
"Byłam nieustannie wdzięczna za jego obecność i jednocześnie chciałabym jej uniknąć."

Akcja w „Zapachu ciemności” podzielona została na dwie części. Czytelnik na przemian śledzi wydarzenia rozgrywające się w teraźniejszości jak i ma szansę poznać dalsze wspomnienia Livvie z okresu porwania. Wiem, ze nieco dziwnie to brzmi jednak nie mogę zdradzić Wam więcej nie zdradzając przy tym najważniejszego elementu książki - czyli co stało się z Livvie. Powiem tylko, że już na samym początku doznałam niemałego szoku związanego z tym w jakim miejscu całej historii autorka postanowiła rozpocząć drugą część serii. Muszę przyznać, ze budowanie napięcia C.J. Roberts opanowała do perfekcji, a z każdym kolejnym rozdziałem moja cierpliwość była poddawana próbie. Nie mogłam doczekać się rozwiązania całej sprawy, odkrycia wszystkich tajemnic i ułożenia elementów układanki w jedno. Autorka na każdym kroku grała na moich emocjach, testowała moją wrażliwość, empatię, ale również umożliwiła dokładne poznanie bohaterów powieści. Podczas lektury czytelnik zastanawia się nad tym, co człowiek jest w stanie poświęcić w imię przetrwania. Jak się okazuje odpowiedź nie jest taka prosta, a postępowanie bohaterów skutecznie burzy każdą teorię. 

Do grona znanych już bohaterów czyli Livvie i Caleba, dołączają nowi, równie mroczni i  niebezpieczni. Żaden z bohaterów powieści Roberts nie jest szablonowy czy nijaki, za każdym z jego działań kryje się niezbyt ciekawa przeszłość, która w pewien sposób go ukształtowała. Bohaterowie wykreowani przez autorkę skłaniają się bardziej ku negatywnym postaciom, jednak w pewnych momentach możemy dojrzeć ich pozytywną stronę. Widoczna jest również przemiana samej Livvie, która pomimo wszystko bardzo ufa Calebowi, pragnie jego uwagi, dotyku, ale z drugiej strony nie marzy o niczym bardziej jak o ucieczce. Livvie nie jest już tą samą naiwną dziewczyną, którą poznaliśmy w poprzedniej części, potrafi knuć i grać na emocjach. 

"Liczyło się to, że ja się zmieniłam. naiwne dziewczę, którym byłam wcześniej, wkroczyło w kobiecość w okrutny sposób. Ukształtował mnie ból, żal, poczucie straty i cierpienie, a dzieła dopełniło pożądanie, gniew, rozpaczliwa chęć pozostania przy życiu."

Czytając „Zapach Ciemności” czułam się zmieszana i trochę zawstydzona samą sobą ze względu na rodzącą się powoli we mnie sympatię do Caleba, pomimo tego czego dopuścił się w stosunku do Livvie. Byłam rozdarta pomiędzy pogardą a współczuciem. Jego postać okazała się być bardzo złożona, a właśnie druga część pokazuje Caleba w zupełnie nowym świetle

„Zapach Ciemności”, jak przystało na książkę z gatunku Dark Erotic, przepełniony jest scenami erotycznymi, zazwyczaj pełnymi brutalności, szokującymi czytelnika, wywołującymi skrajne emocje. W drugiej części serii sytuacja nabiera rozpędu, staje się bardziej mroczna i przerażająca. Czytelnik nie wie co jest prawdą a co kłamstwem, jak postąpią bohaterowie oraz czy cała historia zakończy się pozytywnie.

Podsumowując, „Zapach Ciemności” to najmroczniejsza i najbardziej szokująca część serii The Dark Duet. Autorka na każdym kroku zaskakuje czytelnika, trzyma w napięciu i wywołuje skrajne emocje. Jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich fanów historii Caleba i Livvie. Polecam! 

Recenzja poprzedniej części - "Dotyk Ciemności" 

Moja ocena: 5,5/6
Autor: C.J. Roberts
Tytuł: Zapach Ciemności (seria The dark Duet - tom II)
Ilość stron: 536
Okładka: miękka
Wydawnictwo:  Otwarte

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz!
Zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...