piątek, 23 grudnia 2016

Ulubione serie książek



Przeglądając różne blogi zauważyłam, że w ostatnim czasie nie tylko ja cierpię na czytelniczy zastój. Nie wiem, czy na niechęć do czytania książek wpływa perspektywa zbliżających się świąt, a co za tym idzie większa ilość obowiązków, czy po prostu mój umysł jest przesycony literkami i postanowił się zbuntować i wziąć urlop na żądanie. Nadal nad tym się zastanawiam, a póki co, by nie było zbyt pusto na blogu w tym miesiącu, postanowiłam przedstawić Wam zbiór moich ulubionych serii czytelniczych, do których co jakiś czas lubię wracać.


Zdaję sobie sprawę, że niektórzy z Was niechętnie sięgają po serie książek, zwłaszcza te, które pozostają jeszcze w przygotowaniu. Perspektywa oczekiwania na wydanie kolejnej części może być frustrująca, jednak ja traktuję to jako testowanie mojej cierpliwości, co skutecznie podsyca mój apetyt na kolejną część książki. Osobiście bardzo lubię sięgać po książki z bliżej nieokreśloną liczbą tomów, z dwóch powodów. Po pierwsze czytając serię perspektywa rozstania z ulubionymi bohaterami pozostaje odwleczona w czasie, co mnie swoją drogą bardzo podnosi na duchu. A po drugie bardzo często powieść jednotomowa nie wyczerpuje w pełni potencjału danej historii, często mam niedosyt i pragnę więcej.

Przechodząc do sedna mam dla Was pięć według mnie najlepszych (przeczytanych przeze mnie) serii czytelniczych, do których lubię często wracać.

1. Seria Driven - Kristy Bromberg 


Na temat tej serii i zachwytów nad nią mogłabym napisać osobną książkę, a i tak byłoby mi mało. Pierwsze co musicie wiedzieć o serii DRIVEN to to, że obecnie zostało w Polsce wydanych siedem tomów(w USA aż 9), ale tylko trzy z nich nawiązują do losów tych samych bohaterów (więc kolejność obowiązkowa). Mowa tutaj o Driven, Fueled i Crashed, które dotyczą losów Coltona i Rylee. Ewentualnie możecie dołożyć jeszcze Raced - jeżeli lubicie historie opowiedziane z perspektywy drugiego bohatera. Pozostałe części można spokojnie czytać poza kolejnością. 


Pewnie zastanawiacie się co jest takiego unikatowego w kolejnej erotycznej serii? Ano to, że autorka jak nikt inny potrafi wznieść na wyżyny erotyk, dodając do całej historii humor, dobrze wykreowanych, nieprzerysowanych bohaterów, trzymającą w napięciu akcję, ale oczywiście też nutę pikanterii i namiętności. Dodatkowo autorka w każdej części porusza tematy trudne stawiając bohaterów często w sytuacji bez wyjścia, testując emocje i sprawiając, że losy bohaterów czytelnik przeżywa równie mocno jak własne.

2. Saga Zmierzch - Stephanie Meyer 
 
Akurat do tej serii mam ogromny sentyment. Pamiętam jak w liceum miałam dość długi okres czasu, kiedy to nie sięgnęłam po żadną książkę. Wiem trudno to sobie wyobrazić, ale jednak. I wtedy właśnie pod choinkę dostałam sagę Zmierzch, która sprowadziła mnie z powrotem na drogę czytelniczą. No cóż muszę przyznać, że mam słabość do paranormalnych historii, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzą... wampiry. 


Co do samej książki, autorka pomimo, iż jest to literatura typowo młodzieżowa nie serwuje czytelnikom infantylnych zwrotów czy przesłodzonych scen. Zamiast tego Stephanie Meyer zabiera nas w emocjonującą podróż, gdzie tak naprawdę głównym tematem jest miłość wampira z człowiekiem oraz przeszkody jakie napotykają na swojej drodze. Coś idealnego dla romantycznej duszy... takiej jak ja. Jednak nie zawsze jest pięknie i słodko, nie brakuje łez oraz trzymających w napięciu sytuacji. A czego Wam nie polecam to zdecydowanie najnowszej książki Stephanie Meyer "Życie i śmierć",  która została wydana na dziesięciolecie sagi. Gorszych bzdur dawno nie czytałam. :)

3. Seria Zaplątani - Emma Chase 


Chyba autorki nie muszę Wam przedstawiać, chociażby dlatego, że ostatnio było o najnowszej serii Emmy Chase - The Legal Briefs dość głośno. Nie miałam okazji jeszcze po nią sięgnąć, ale poprzednia seria autorki na długo pozostała mi w pamięci.


Wszystko przez lekki i zabawny styl jakim została napisana, a przede wszystkim przez to, że autorka w mistrzowski sposób przedstawia nam umysł mężczyzny. Trochę ironizuje, trochę przerysowuje, ale finalnie całość stanowi ciekawą i wciągającą mieszankę. Jeżeli szukacie serii, która Was rozśmieszy, przy której zapomnicie o całym bożym świecie to Zaplątani są idealną propozycją dla Was. Seria składa się z czterech części, trzy z nich ("Zaplątani", "Zakręceni" i "Związani") dotyczą losów Drew i Kate, a "Zniewoleni" dotyczą historii zupełnie innej pary. Warto tutaj utrzymać kolejność w czytaniu.


4.  Seria Beautiful Bastard - Chrstina Lauren



Jeden (chyba w sumie jedyny) z moich ulubionych duetów pisarskich, który w zawrotnym tempie zdobył moje serce. Seria składa się z czterech tomów, każdy dotyczy innych bohaterów, czyli dobra wiadomość jest taka, że nie musicie zachowywać kolejności czytania. Jednak te cztery historie łączy duża dawka humoru, wartka akcja, sceny pełne namiętności i pożądania oraz ciekawi i dobrze skonstruowani bohaterowie.  


Seria dla niektórych z Was może wydać się przewidywalna i schematyczna, jednak nie sposób się przy niej nudzić. Autorki potrafią do utartych schematów dodać coś od siebie, co sprawia, że każda z historii jest wyjątkowa na swój wyjątkowy sposób. Jeżeli lubicie pikantne opowieści z dużą dawką humoru to polecam serię Beautiful Bastards - miło spędzony czas zapewniony!

5. Harry Potter i... - J.K. Rowling


Kolejna seria, do której mam ogromny sentyment, i do której coraz częściej wracam myślami wspominając stare dobre czasy. Książki Rowling w moje ręce trafiły kiedy byłam jeszcze w podstawówce i to właśnie seria o małym czarodzieju wciągnęła mnie do świata książek. 


Autorka przenosi czytelnika w magiczny świat zaklęć, dziwnych stworów, a przede wszystkim pokazuje jak ważna w życiu każdego z nas jest przyjaźń. Myślę, że książki o przygodach małego czarodzieja powinny przeczytać wszystkie dzieci, zwłaszcza te, które niechętnie sięgają po książki. Może poznając losy Harry'ego Pottera odkryją magię jaką niosą ze sobą książki. 


A jakie wy serie polecacie? Piszcie w komentarzach!


Również z okazji zbliżających się świąt (to już jutro!) pragnę Wam złożyć najserdeczniejsze życzenia, dużo spokoju i samych pomyślności i oczywiście samych książek pod choinką! :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz!
Zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...